Okul Öncesi Kodlama

Neden Küçük Çocuklar İçin okul öncesi Robotik  eğitimleri önemli ?

 

Erken çocukluk, çocukların kodlama, robotik ve mühendisliğe ilgi duymasını sağlamak için harika bir zamandır. Küçük çocuklar etraflarındaki dünyayı merak ediyorlar ve bugün bu dünya teknolojiyi içeriyor.

 

Dünyamızın hızlı bir şekilde gelişmesinden dolayı günümüzde birçok teknolojik alet kullanmaktayız ve bu yüzden teknoloji ile çevriliyiz. Akıllı telefonlar, akıllı musluklar, otomatik kapılar. Ancak çocuklarımız ilk yıllarda bu teknolojik aletler hakkında pek bir bilgi birikimine sahip değillerdir ve bu teknolojik aletler onlar için birere oyuncak gibi gelir, çocuklar bu şeylerin nasıl çalıştığı hakkında bilgileri biraz büyüdükten sonra araştırarak ebeveynlerine sorarak ya da televizyonda izlediği çizgi filmlerden görerek bu kullandığımız teknolojik aletler hakkında bilgi sahibi olurlar. Bunun yanında çocuklarımız günümüzde kullandığımız teknolojik ürünleri algılayabilecek yaşa geldikleri zaman bir robotik eğitim kursuna vermek çocuklarımız ileride robotik alanda işler yapmasına olanak sağlayacaktır.

Robotiği erken çocukluk eğitimine entegre etmek, STEAM alanlarındaki başarıda cinsiyete ve SES'e dayalı boşlukları kapatmaya yardımcı olur. Çocuklar için robotik, onlara STEM kavramlarını eğlenceli bir şekilde tanıtabilir, böylece onları Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarında daha fazla keşif için heyecan duymaya teşvik edebilir!

 

Oyun alanı olarak kodlama

Araştırmalar, küçük çocukların günümüzde kullandığımız programlama dillerini ve temel mühendisliği çok erken yaşta öğrenebileceğini gösteriyor. Bu, çocuklara gelişimsel olarak uygun, açık uçlu oyunu teşvik eden ve teknik becerilerin ifade edici sanatlar, matematik, okuryazarlık ve kültürel keşiflerle bütünleştirilmesine izin veren araçlar verildiğinde mümkündür.

Küçük çocuklar öğrenecekleri şeyleri bizler gibi okuyarak ya da dinleyerek değil o şeyi uygulayarak, yaparak öğrenirler. En iyi fiziksel nesnelerle oynayarak öğrenirler: bir şeyler yaparak, bir şeyleri test ederek. Programlama ve mühendisliği öğrenmek için, erken çocukluk dönemindeki geleneksel öğrenme manipülatiflerinin ruhuyla tasarlanmış materyallere ihtiyaçları vardır (ekrandakinin aksine fiziksel). Çocuklar oyun oynayarak öğrenirler, teknolojik dünyaya yönelik meraklarını geliştirirler, problem çözmeyi keşfederler ve sıralama, sebep-sonuç, programlama, sensörler ve motorlar gibi kavramları anlarlar.