LEGO Education® SPIKE? Prime: Bir Öğretmenin Deneyimi

LEGO Education® SPIKE™ Prime: Bir Öğretmenin Deneyimi

• Sınıfınızda LEGO Education'a sahip olmanın temel faydaları olarak ne görüyorsunuz?

LEGO Education, Dijital ve Tasarım Teknolojileri müfredatı için kavramsal bir platform sağlar ve sınıfta özgün iş birliğine olanak tanır. Okulumuzda öğrenciler, teknoloji sınıfında 1. sınıftan 6. sınıfa kadar LEGO Education ürünlerini kullanır, bu da aşinalık oluşturur ve mühendislik ve programlama konusunda fikirlerini paylaşmak için kendilerini güvende hissetmelerini sağlar.

 • Okulunuzda neden LEGO Education kullanıyorsunuz?

LEGO Education, öğrencilerin sayısal düşünmelerine mantıklı bir şekilde çok seviyeli bir yaklaşım sunar. WeDo'dan SPIKE'a ve EV3 Mindstorms'a geçiş, öğrencilerin kolay bir giriş noktasıyla başlamalarına ve teknolojiyle daha karmaşık düşünmeye geçmelerine olanak tanır. Öğrencilerin yalnızca LEGO ile mühendislik ve inşa etme yoluyla değil, aynı zamanda ekip çalışması, sayısal düşünme, programlama ve daha fazlası gibi diğer birçok kritik beceri içinde yaratıcılıklarını keşfetme konusunda kendilerini güvende hissetmelerini sağlar.

 • SPIKE'ı derslerinize entegre etmek ne kadar kolaydı?

Bir LEGO okulu olan SPIKE, derslerimize entegre etmek için zahmetsiz bir platformdu. 3-4. sınıftaki daha büyük öğrenciler için WeDo ile basit görevlerin üzerine inşa etmek, bilgileri arttıkça çok kolaydı. LEGO Education web sitesindeki görevler, derslerin etrafından dolaşmak için kolay bir yapı da sağladı.

 • Çocuklar SPIKE kullanımına nasıl tepki veriyor?

Çocuklar SPIKE'ı seviyor! Renkleri seviyorlar ve yazılımın sadeliği süper erişilebilir ve tüm öğrencilerin katılımını teşvik ediyor. Alt sınıflardaki ders ilerlemelerinden Scratch'e aşina olduklarından, Scratch'e benzeyecek şekilde nasıl yapıldığını da seviyorlar.

 • SPIKE çocuklara kodlama ve koşullu düşünme hakkında ne öğretiyor?

SPIKE, öğrencilerimizin çok aşina olduğu Scratch blokları aracılığıyla öğrencilerin kodlama yapmasına olanak tanır. Bloklardaki blok renkleri ve anlaşılması kolay dil, öğrencilerin daha kolay hata ayıklamasına ve bazı öğrencilerin Mindstorms ile çok ileri düzeyde bulduğu sorunlar üzerinde metodik olarak çalışmasına yardımcı oldu.

• LEGO Education SPIKE Prime çözümü hangi zorlukların/engellerin üstesinden gelmenize yardımcı oldu?

SPIKE, eksik olan WeDo ve Mindstorms arasında bir köprü görevi görür. WeDo'dan EV3 Mindstorms'a geçiş, platformun hem mekanik hem de teknik yönleriyle ilgili olarak bazı öğrenciler için korkutucuydu. SPIKE, öğrencilerin Mindstorms ile güvenle etkileşime geçmek için gerekli becerileri geliştirmeleri ve bunlarla etkileşime geçmeleri için çekici bir davet olan zahmetsiz bir geçişe izin verdi.

 Çocuklarınız sınıfta LEGO kullanırken ne tür bir etkileşim görüyorsunuz?

Çok fazla! Öğrencilerim SPIKE'ın erişilebilirliğini seviyor. Blokların nasıl öne çıktığını ve bulunmasının çok kolay olmasını seviyorlar. Donut bloğunun yeni eklenmesi, öğrencilerin mühendislik sorunlarının kolaylıkla üstesinden gelmelerini sağladı ve bu da ürünle ilgili kendinden emin ve yaratıcı hissetmelerine yardımcı oldu.

• Birden fazla öğrenim standardına yayılan LEGO Education çözümlerini kullanma deneyiminizi açıklayabilir misiniz?

LEGO Education, ürünün doğası gereği öğrencilerin müfredatın birçok öğrenme standardı içinde aynı anda çalışmasına olanak sağlamıştır. LEGO'nun sağladığı bilgi işlemsel düşünme etkisi aracılığıyla müfredatın Tasarım ve Teknoloji Bilgisi ve Anlayışı tarafında çalışıyorlar ve aynı zamanda ürünü yaratmaya ve uygulamalı olmaya başladıklarında Tasarım ve Teknoloji Süreçleri ve Üretim Becerileri ile ilgileniyorlar.

• SPIKE'ı sınıfınızda kullanmak öğrencilerin katılımını ve motivasyonunu nasıl artırır?

Mindstorms'a yapılan büyük sıçramadan kopmuş ve cesareti kırılmış hisseden öğrenciler artık daha fazla meşgul. SPIKE'ın yazılım ve donanım bileşenlerinin basitliği nedeniyle risk alıyorlar ve sorun çözücü oluyorlar. Renkler ve daha az parça, daha kolay yapım ve gezinme ve daha az arıza giderme sağlar.

• Okulunuzda SPIKE'ı kullandığınız ve bir öğrenci veya öğrenci grubu ile bir “aha anı” yaşadığınız bir zamanı anlatır mısınız?

Aha anı, öğrencilerin kreasyonlarının programlama aşamasında çok fazla oldu. Daha genç öğrenciler, Scratch aracılığıyla bunlara çok aşina oldukları için kodlama bloklarını artık daha kolay anlayabilir ve bağlayabilirler. Bloklar artık belirsiz veya öğrencilerin anlaması zor değil. Bir sürü aha anı ve gülümseme.

• Okullarında SPIKE kullanmayı düşünen başka bir öğretmene ne söylersiniz?

Bir şans ver. Kendiniz için bir oyun oynayın ve onunla aktif olarak öğretmek için sahip olabileceği faydaları görün. Bu harika bir uygulamalı araçtır ve sınıfta yeteneklerini görmenin en iyi yolu, öğretmenin de ürünle yakından ilgilenmesidir.

• Spike'ı en iyi hangi üç kelime tanımlar?

İlgi çekici, erişilebilir ve etkileşimli.

LEGO Education® SPIKE™ Prime: Bir Öğretmenin Deneyimi

• Sınıfınızda LEGO Education'a sahip olmanın temel faydaları olarak ne görüyorsunuz?

LEGO Education, Dijital ve Tasarım Teknolojileri müfredatı için kavramsal bir platform sağlar ve sınıfta özgün iş birliğine olanak tanır. Okulumuzda öğrenciler, teknoloji sınıfında 1. sınıftan 6. sınıfa kadar LEGO Education ürünlerini kullanır, bu da aşinalık oluşturur ve mühendislik ve programlama konusunda fikirlerini paylaşmak için kendilerini güvende hissetmelerini sağlar.

 • Okulunuzda neden LEGO Education kullanıyorsunuz?

LEGO Education, öğrencilerin sayısal düşünmelerine mantıklı bir şekilde çok seviyeli bir yaklaşım sunar. WeDo'dan SPIKE'a ve EV3 Mindstorms'a geçiş, öğrencilerin kolay bir giriş noktasıyla başlamalarına ve teknolojiyle daha karmaşık düşünmeye geçmelerine olanak tanır. Öğrencilerin yalnızca LEGO ile mühendislik ve inşa etme yoluyla değil, aynı zamanda ekip çalışması, sayısal düşünme, programlama ve daha fazlası gibi diğer birçok kritik beceri içinde yaratıcılıklarını keşfetme konusunda kendilerini güvende hissetmelerini sağlar.

 • SPIKE'ı derslerinize entegre etmek ne kadar kolaydı?

Bir LEGO okulu olan SPIKE, derslerimize entegre etmek için zahmetsiz bir platformdu. 3-4. sınıftaki daha büyük öğrenciler için WeDo ile basit görevlerin üzerine inşa etmek, bilgileri arttıkça çok kolaydı. LEGO Education web sitesindeki görevler, derslerin etrafından dolaşmak için kolay bir yapı da sağladı.

 • Çocuklar SPIKE kullanımına nasıl tepki veriyor?

Çocuklar SPIKE'ı seviyor! Renkleri seviyorlar ve yazılımın sadeliği süper erişilebilir ve tüm öğrencilerin katılımını teşvik ediyor. Alt sınıflardaki ders ilerlemelerinden Scratch'e aşina olduklarından, Scratch'e benzeyecek şekilde nasıl yapıldığını da seviyorlar.

 • SPIKE çocuklara kodlama ve koşullu düşünme hakkında ne öğretiyor?

SPIKE, öğrencilerimizin çok aşina olduğu Scratch blokları aracılığıyla öğrencilerin kodlama yapmasına olanak tanır. Bloklardaki blok renkleri ve anlaşılması kolay dil, öğrencilerin daha kolay hata ayıklamasına ve bazı öğrencilerin Mindstorms ile çok ileri düzeyde bulduğu sorunlar üzerinde metodik olarak çalışmasına yardımcı oldu.

• LEGO Education SPIKE Prime çözümü hangi zorlukların/engellerin üstesinden gelmenize yardımcı oldu?

SPIKE, eksik olan WeDo ve Mindstorms arasında bir köprü görevi görür. WeDo'dan EV3 Mindstorms'a geçiş, platformun hem mekanik hem de teknik yönleriyle ilgili olarak bazı öğrenciler için korkutucuydu. SPIKE, öğrencilerin Mindstorms ile güvenle etkileşime geçmek için gerekli becerileri geliştirmeleri ve bunlarla etkileşime geçmeleri için çekici bir davet olan zahmetsiz bir geçişe izin verdi.

 Çocuklarınız sınıfta LEGO kullanırken ne tür bir etkileşim görüyorsunuz?

Çok fazla! Öğrencilerim SPIKE'ın erişilebilirliğini seviyor. Blokların nasıl öne çıktığını ve bulunmasının çok kolay olmasını seviyorlar. Donut bloğunun yeni eklenmesi, öğrencilerin mühendislik sorunlarının kolaylıkla üstesinden gelmelerini sağladı ve bu da ürünle ilgili kendinden emin ve yaratıcı hissetmelerine yardımcı oldu.

• Birden fazla öğrenim standardına yayılan LEGO Education çözümlerini kullanma deneyiminizi açıklayabilir misiniz?

LEGO Education, ürünün doğası gereği öğrencilerin müfredatın birçok öğrenme standardı içinde aynı anda çalışmasına olanak sağlamıştır. LEGO'nun sağladığı bilgi işlemsel düşünme etkisi aracılığıyla müfredatın Tasarım ve Teknoloji Bilgisi ve Anlayışı tarafında çalışıyorlar ve aynı zamanda ürünü yaratmaya ve uygulamalı olmaya başladıklarında Tasarım ve Teknoloji Süreçleri ve Üretim Becerileri ile ilgileniyorlar.

• SPIKE'ı sınıfınızda kullanmak öğrencilerin katılımını ve motivasyonunu nasıl artırır?

Mindstorms'a yapılan büyük sıçramadan kopmuş ve cesareti kırılmış hisseden öğrenciler artık daha fazla meşgul. SPIKE'ın yazılım ve donanım bileşenlerinin basitliği nedeniyle risk alıyorlar ve sorun çözücü oluyorlar. Renkler ve daha az parça, daha kolay yapım ve gezinme ve daha az arıza giderme sağlar.

• Okulunuzda SPIKE'ı kullandığınız ve bir öğrenci veya öğrenci grubu ile bir “aha anı” yaşadığınız bir zamanı anlatır mısınız?

Aha anı, öğrencilerin kreasyonlarının programlama aşamasında çok fazla oldu. Daha genç öğrenciler, Scratch aracılığıyla bunlara çok aşina oldukları için kodlama bloklarını artık daha kolay anlayabilir ve bağlayabilirler. Bloklar artık belirsiz veya öğrencilerin anlaması zor değil. Bir sürü aha anı ve gülümseme.

• Okullarında SPIKE kullanmayı düşünen başka bir öğretmene ne söylersiniz?

Bir şans ver. Kendiniz için bir oyun oynayın ve onunla aktif olarak öğretmek için sahip olabileceği faydaları görün. Bu harika bir uygulamalı araçtır ve sınıfta yeteneklerini görmenin en iyi yolu, öğretmenin de ürünle yakından ilgilenmesidir.

• Spike'ı en iyi hangi üç kelime tanımlar?

İlgi çekici, erişilebilir ve etkileşimli.