Neden Okul Öncesinde Robotik ve Kodlama?
Neden Okul Öncesinde Robotik ve Kodlama?
Tüm Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de robotik kodlama her geçen gün hayatımıza daha fazla giriyor. Bu konudaki eğitimler ise farklı yaş gruplarında farklı model ve ekipmanlar ile yapılmaya devam ediyor. Türkiye’de biraz geç kaldığımız ama son bir yılda hızlı bir şekilde ilerleyen okul öncesi robotik kodlama ise önümüzdeki yıllarda iyice önem kazanacak ve Türkiye’de gittikçe yaygınlaşacak gözüküyor.
Okul Öncesi Robotik kodlama ürünlerimiz için tıklayınız.
Bu yazımızda kodlama çocuklar için neden önemli? Kodlamaya neden okul öncesinde başlamalıyız ile ilgili bilgi vermeye çalışacağız. Okul öncesi robotik kodlama ile ilgili ailelerdeki en büyük isteksizlik bu kadar küçük yaşta bir çocuğun ekran ile tanışması yada daha fazla haşır neşir olması yönünde. Halbuki kodlama öğrenmek için yada en azından başlangıç yapmak için tablet telefon yada farklı bir cihaza ihtiyacınız yok. Kodlamayı evinizde kendi yaptığınız yaratıcı ürünlerle de çocuklarınıza öğretebilirsiniz. Elinizdeki fon kartonları, el işi kâğıtları, kalem, bant gibi malzemeleri kullanarak çocuğunuz için basit bir kodlama düzeneği oluşturabilirsiniz. Burada yapacaklarınız ve öğrenecekleriniz sizin ve çocuğunuzun hayal gücü ile sınırlı. Basit bir kodlama ürünü nasıl yapılır sizlere ayrı bir yazımızda tanıtıyor olacağız.
Peki, neden kodlamaya okul öncesinde başlamalıyız? Çocuklar kodlama ile birlikte sadece yazılımsal bazı birikimlere sahip olmazlar. Kodlama sırasında karşılarına çıkan problemleri çözmeye çalışırken problem çözme yetilerini arttırırlar. Yanındaki arkadaşı, öğretmeni yada sizler ile etkinlik boyunca etkileşim halinde oldukları için iletişim becerilerini geliştirirler. Kodlama okul öncesi gruplarda genelde hikayeler ile çocuklara sunulur. Bu sayede çocuklar dil becerilerini de geliştirir. Birçok kodlama aktivitesinde çocuklar kodlamanın yanında yaş grubuna göre renkler, sayılar, meslekler gibi birçok kazanım sağlarlar. Bu kazanımlar çocukların yaparak eğlenerek kazandıkları kazanımlar olduğu için kalıcı uzun süre akıllarından çıkmayacak olan kazanımlar olur. Ayrıca robotik kodlama ile çocuğun kendisinin yaptığı bir robotun hareket etmesi, ses çıkarması, ekranda istediğimiz şekilleri göstermesi ile fiziksel kodlama ile tanışan çocuk mekanizmaları keşfeder, yaptığı çalışmanın doğru olup olmadığını deneyimler ve hayal gücünü gerçeğe dönüştürmenin keyfine varır.
Kısaca özetleyecek olursak okul öncesinde kodlama etkinlikleri doğru donanım ve eğitmen ile uygulanırsa çocukların ekrandan uzaklaşmasını yada daha az vakit geçirmesini, problem çözme, takım çalışması, dil gelişimi, yaratıcı düşünme gibi bir çok 21. Yüzyıl becerilerinin arttırılmasını, bu yaş grubunda verilecek kazanımların yaparak eğlenerek kalıcı olarak öğrenilmesini ve bilim, matematik, mühendislik, teknoloji gibi konularda çocukların küçük yaşta bilgi sahibi olmalarını sağlar.